המזגן במלון הפסיק לעבוד בלילה – ישרוטל תפצה את האורח ב- 716 ש"ח

בתאריך: 25/08/2009 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

התובע התארח ל- 6 ימים בבית המלון "ריביירה" באילת, השייך לרשת המלונות "ישרוטל". לטענתו, בלילה הראשון לשהותו במלון, חדל המזגן שבחדרו מלפעול. כשדיווח על התקלה הגיע לחדרו טכנאי שהסביר כי "שיטת הפעלת המזגנים בבית המלון הינה שכל אימת שאין תנועה בחדר, פעולת המזגן מפסיקה, והדבר אינו ניתן לתיקון". אולם, בהמשך תוקן המזגן כך שיוכל לעבוד ברציפות גם בלילה, ולפיכך הלין התובע על כך שהמזגן לא תוקן כבר בלילה הראשון.

אורן שלמה מנשה תבע את "ישרוטל" בגין אי פעולת מיזוג אוויר. בתביעתו טען התובע כי רק בלילה השלישי, כאשר חזר והתלונן בפני עובדי בית המלון, חזר הטכנאי ואז ביצע פעולה פשוטה שבעקבותיה החל המזגן לפעול ברציפות. לטענת התובע, הוא נאלץ לסבול את החום הכבד ששרר בחדרו בשני הלילות הראשונים – ללא מיזוג.
 
בגין אלו העמיד התובע את תביעתו בסכום של 4,856 ש"ח, המורכב מהחזר כספי מלא עבור שלושת הלילות, הוצאות משפט ופיצוי נוסף עבור עוגמת נפש.

בין הצדדים לא הייתה מחלוקת של ממש באשר לטענות התובע בקשר לפעולת המזגן בחדרו, אלא שלטענת הנתבעת, המזגן תוקן כך שיוכל לעבוד ברציפות כבר בלילה השני ולא בלילה השלישי, כטענת התובע. עוד התברר, כי הנתבעת הציעה לתובע הצעות שונות לסילוק תביעתו, ובהצעתה האחרונה הציעה לו פיצוי עבור שלושה לילות, אך התובע סרב להצעה זו בטענה כי עבר סיוט מתמשך של שלושה לילות וביקש את הכרעתו של בית המשפט.

כב' השופט עדן קבע כי יש לקבל את התביעה באופן חלקי בלבד. "אכן נגרמה לתובע אי נוחות בשל אי פעולת המזגן בשעות הלילה במזג האוויר השרבי של העיר אילת בתחילת חודש ספטמבר, אשר הוא זכאי לפיצוי בגינה, אולם אין הנזק עולה לכדי גובה סכום התביעה". בהתייחסו לפיצוי שהוצע לתובע ע"י "ישרוטל", ציין כב' השופט: "אני מוצא כי פיצוי זה סביר בנסיבות הענין והולם את נזקו של התובע. זאת מאחר ותשלום כאמור מגלם גם פיצוי מעבר לאי הנוחות שבאי הפעלת המזגן. התובע נהנה בשלושת הימים מהשימוש במתקניו של בית המלון ומפעולת המזגן בחדרו במשך שעות היום. מכאן שהחזר מלא של הלינה בשלושת הלילות מגלם בתוכו אף פיצוי נאות של עוגמת הנפש כמתואר בתביעה…בנסיבות הענין אין הכרח להכריע בשאלה האם המזגן תוקן במהלכו של הלילה השני או השלישי".   

התובע העריך את הפיצוי עבור שלושת הלילות בסכום של  716 ₪, וכב' השופט פסק כי זהו סכום הפיצוי שהנתבעת תשלם לתובע. כמו כן חוייבה הנתבעת לשלם לתובע עבור הוצאות סכום של 250 ₪ בלבד. "בקביעת סכום ההוצאות התחשבתי בכך שאילו היה התובע מקבל את הצעת הנתבעת, היו נחסכות מהצדדים הוצאות הדיון", ציין כב' השופט.

[אורן שלמה מנשה  – נגד –  ישרוטל ניהול מלונות (1981) בע"מ, בית המשפט לתביעות קטנות קרית-גת, תביעה קטנה 001415/07 בפני כב' השופט י. עדן. פסק הדין ניתן ב:  ט' ב אדר ב, תשס"ח (16 במרץ 2008)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט