שישה טכנאים לא הצליחו לתקן תקלת אינטרנט – HOT תפצה ב- 1,800 שקל

בתאריך: 24/09/2009 מאת: מערכת אתר תביעות קטנות

לקוח של HOT, ספקית שרותי אינטרנט, סבל מתקלות חוזרות ונשנות בהתחברות לאינטרנט מדירתו. לטענתו, 6 פעמים הוזמנו לביתו טכנאי HOT כדי לתקן את התקלה. בית המשפט לתביעות קטנות ירושלים חייב את HOT לשלם לו פיצוי של 1,800 שקלים.

התובע, בצלאל גרינברג מירושלים, טען כי לא קיבל שירות ראוי מ- HOT שכן תקלות חוזרות ונשנות באינטרנט לא אפשרו לו להשתמש בשירותי האינטרנט הדרושים לו לצורך עבודתו, וכי גם בת זוגתו נפגעה מכך, שכן שירותי האינטרנט היו דרושים לה לצורך לימודיה באוניברסיטה הפתוחה, הנעשים באמצעות האינטרנט. לטענת התובע, במועדים רבים החיבור לאינטרנט לא פעל אצלו, ושישה טכנאים של HOT לא הצליחו לפתור את התקלה, עד אשר בפעם האחרונה הגיע האחראי על הטכנאים בירושלים אשר הצליח לתקן את התקלה. בכתב התביעה פירט התובע באופן מדוייק את המועדים בהם לא פעל אצלו החיבור לאינטרננט והמועדים הרבים בהם פקדו אותו טכנאי HOT. לטענתו, בכל ביקור של טכנאי הוא המתין כשעתיים, וכמו כן הוא ביזבז זמן רב בשיחות טלפון רבות עם HOT, נגרמו לו הוצאות שונות ועגמת נפש. בגין כל אלה, דרש התובע פיצוי של 6,000 שקלים.

HOT הציעה פיצוי נמוך

לטענת התובע, הוא פנה בכתב למנכ"ל HOT, וזו הציעה לו פיצוי שלטענתו היה נמוך באופן בלתי סביר. על כן הוא פנה שוב ל- HOT וניהל עמה התכתבויות, שבסופן לא הגיעו הצדדים לעמק השווה.

הצורך להזמין 6 פעמים טכנאים – "דבר בלתי שגרתי"

בכתב ההגנה טענה HOT כי נגרמו "תקלות ספורות וארעיות לבד". HOT לא ציינה מהו מספר התקלות שנגרמו ועל כן כב' השופט מוסק כרמי קיבל את דברי התובע בנקודה זו, וקבע: "ברור כי תקלות כה מרובות והצורך להזמין 6 פעמים טכנאים שלא יכלו לפתור את התקלה הוא דבר בלתי שגרתי, המלמד כי הייתה תקלה בשירותי האינטרנט שנעוצה בגורם כלשהו אצל הנתבעת. הנתבעת נמנעה מליתן הסבר מדוע ארעה התקלה וכיצד טופלה בסופו של דבר. משלא נתנה הסבר שכזה, ההנחה היא כי הייתה תקלה שארעה מסיבה התלויה בנתבעת, תקלה שניתן היה לתקנה".

כב' השופט פסק כי התובע זכאי לפיצוי הכולל את תשלום שירותי האינטרנט בתקופת התקלות, פיצוי עבור ההמתנה לטכנאים הכולל אובדן זמן, פיצוי עבור הוצאות הטלפון ופגיעה כתוצאה מכך שלא ניתן היה להשתמש בשירותי האינטרנט. "מדובר למעשה בפיצוי עבור נזקים כלליים והדבר נתון להערכת בית המשפט. התובע דרש בתביעתו פיצוי של 6,000 ₪, פיצוי זה נראה מוגזם, והוא נעשה על ידי התובע על דרך האומדן וללא תמיכה ראייתית במסמכים לנזקים להם הוא טוען".

בסופו של דבר חוייבה HOT לפצות את התובע בסכום כולל של 1,500 ₪ בצירוף הוצאות המשפט בסכום של 300 ₪. כנהוג, נקבע כי הסכומים ישולמו תוך 30 יום מיום מתן פסק הדין, אחרת יישאו הפרשי הצמדה וריבית כדין עד התשלום המלא בפועל.

[גרינברג בצלאל – נגד – הוט טלקום שותפות מוגבלת, בית המשפט לתביעות קטנות ירושלים, תביעה קטנה 3320/08 בפני כב' השופט מוסק כרמי. פסק הדין ניתן ב: כ"ח באלול, תשס"ט (17 בספטמבר 2009)]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהב/י גם

הגשת תביעה קטנה באינטרנט

פשוט

שלושה שלבים פשוטים מלווים בהנחיות והסברים המותאמים לפרטי המקרה שלך

מהיר

מאפשר הגשת תביעה תוך מספר דקות וכולל אפשרות לצירוף קבצים

זול

חוסך זמן וטרחה. עיבוד, בקרה, הפקת מסמכים וצרופות והגשתם לבית המשפט