אשת הנדל''ן ענבל אור שלחה מסרונים ללא רשות - תפצה את התובע באלפיים ש''ח
יזמית הנדל"ן דחתה את טענותיו, אך התובע הציג לביהמ"ש 4 הודעות פרסומיות שקיבל ללא ...
[לידיעה המלאה]
בית קפה יפצה לקוח שכניסתו נאסרה עקב מוגבלותו
התובע הופלה לרעה עקב מוגבלותו. אם היה נעזר בסיוע משפטי היה זוכה בסכום גבוה פי ...
[לידיעה המלאה]
תביעה קטנה בעקבות הרשעה פלילית – הפוגע ישלם פיצוי נוסף
בעקבות הרשעה פלילית של אדם בתקיפת שכנו, השכן הנפגע תבע פיצוי נוסף בתביעה קטנה
[לידיעה המלאה]
הגשם גרם נזק לרכב - עיריית נתניה תפצה ב- 20,000 ש''ח
פתחי הניקוז שלא נוקו גרמו להצפת הכביש, הרכב ניזוק והנהגת וחברותיה נתקעו ברכב עד ...
[לידיעה המלאה]
הולכת רגל נפלה ונחבלה - עיריית ירושלים תפצה ב- 28,000 ₪
חרף נסיונות בריחתה מאחריות, עיריית ירושלים נמצאה אשמה בהיותה אחראית על כשירות ...
[לידיעה המלאה]
הולמס פלייס תפצה מתאמנת לאחר שפרסמה אודותיה פרטים אישיים
בית המשפט קבע כי הולמס פלייס אחראית לפגיעה בפרטיותה של המתאמנת.
[לידיעה המלאה]
אל על תפצה בעלת כלב עטור פרסים שברח מהמטוס ונחבל
בעת פריקת המטען נמלט הכלב לשטח שדה התעופה ובהמשך נמצא כשהוא חבול ונזקק לטיפול ...
[לידיעה המלאה]
עוכב בשוגג בשדה התעופה - המדינה תפצה ב- 5,500 ש''ח
עם הגעת התובע לשדה התעופה התברר לו שביטול צו העיכוב נגדו לא עודכן במערכת.
[לידיעה המלאה]
השיפוצניק פישל וישלם ביוקר
נתגלו ליקויים בעבודת השיפוץ - חוייב לשלם לתובעת סך של 17,620 ₪
[לידיעה המלאה]
שבר שן כשאכל עוגה מקפולסקי ויפוצה ב- 6,400 ש''ח
השבר נגרם מקליפת פקאן שהייתה בעוגה. פניותיו לקפולסקי לא נענו..
[לידיעה המלאה]
מנהל המוסך סירב לטפל ברכב כי הלקוח עיראקי
מנהל המוסך השפיל את הלקוח: "לך לעזאזל יא חתיכת עיראקי".
[לידיעה המלאה]
אורנג' עיקלה רכוש מנויים שהתנתקו ותפצה ב- 11,000 ש''ח
הזוג התנתק מאורנג' והסדיר את חובו אך מעקלי ההוצאה לפועל הופיעו בביתם ועיקלו את ...
[לידיעה המלאה]
הזמר אלון ז'אן איחר לחתונה ויפצה את הזוג ב- 5,000 ש''ח
הזמר אלון ז'אן, שהפסיד לאחרונה בתחרות קדם האירוויזיון, הפסיד כעת גם בבית המשפט. ...
[לידיעה המלאה]
הזוג הצעיר לא התקבל ליישוב - חברת 'הלה הנדסה' סרבה להשיב התשלום עבור רכישת בית
'הלה הנדסה' הורתה לבני הזוג לשלם את דמי המינהל עוד בטרם פגשו את וועדת הקבלה ...
[לידיעה המלאה]
חומר הניקוי פגע באריחי הקרמיקה - אייס ונירלט יפצו
התכשיר אכן הסיר את כתמי הצבע מאריחי קרמיקה, אך גם את צבע האריחים עצמם
[לידיעה המלאה]
הצטרף לשירות הכרויות אך לא יצא לדייטים
במשך 3 חודשים קיבל רק 3 מספרי טלפון של בחורות ולא יצא לדייט עם אף אחת מהן
[לידיעה המלאה]
אין רישיון תיווך בתוקף - אין דמי תיווך
המתווך תבע דמי תיווך, הנתבע עקף את לב המחלוקת והוכיח כי המתווך לא שילם האגרה...
[לידיעה המלאה]
נתבעה על הפרת הסכם, וכנגד תבעה על גניבת רעיון
בעלת עסק לא קיימה את הבטחתה ללקוח, ומשנתבעה על כך הגישה תביעה שכנגד
[לידיעה המלאה]
המתווכת קיבלה בלעדיות, אך לא תקבל תשלום
מוכרת דירה לא תשלם דמי תיווך למרות שחתמה עם המתווכת על הסכם למכירת הדירה ...
[לידיעה המלאה]
'אופטיקה הלפרין' סיפקה ללקוח משקפיים עם עדשות לא מתאימות
וגם לאחר שמסר את המשקפיים האלו לתיקון, הם נמסרו לו שוב ושוב עם עדשות לא מתאימות.
[לידיעה המלאה]
חתיכת פלסטיק בלחם גרמה נזק לשיניים - הפיצוי 14,500 ש''ח
מאפיית אנג'ל תפצה אשה שטענה כי נגרם נזק לשיניה מחתיכת פלסטיק בלחם
[לידיעה המלאה]
המזוודות הגיעו באיחור? אלעל תפצה ב- 4,000 ש''ח
מספר מזוודות הגיעו באיחור של שעות ומזוודה נוספת הגיעה רק יום לפני החזרה ארצה.
[לידיעה המלאה]
הספות דהו והתקלפו שוב ושוב - ביתילי תפצה
צבע הספות דהה והתקלף, ביתילי החליפה הספות 4 פעמים אך הבעיה לא נפתרה.
[לידיעה המלאה]
קו הטלפון התנתק בחורף - בזק תפצה ב- 1,700 ש''ח
התובע סבל מניתוקים בעונת החורף ופניותיו לבזק לא טופלו כראוי.
[לידיעה המלאה]
בעיות קליטה? חברת מירס תפצה לקוח ב- 5,900 ש''ח
התובע סבל מבעיות קליטה ולכן ביקש להתנתק מהחוזה שלו עם חברת מירס
[לידיעה המלאה]
פוטר ותבע ממעבידיו פיצויי פיטורים והפרשות לקופת גמל
בדיון מהיר בביה"ד לעבודה, חוייבה החברה לשלם לתובע את הפיצויים בתוספת הלנת שכר ...
[לידיעה המלאה]
דייר קומה א' תבע את AM:PM על מטרד רעש
חנות AM:PM השוכנת תחתיו פעלה בשעות הלילה שלא עפ"י רישיון העסק שניתן לה.
[לידיעה המלאה]
התכשיר גרם לקרחת - החברה תפצה ב- 15 אלף
האשה מרחה תכשיר להחלקת שיער ואז נכוותה ושערה נשר. החברה ניסתה להתנער מאחריות
[לידיעה המלאה]
הטבעת נתקעה על האצבע - החנות תפצה?
הלקוחה מדדה בעצמה טבעות בחנות, אחת הטבעות נתקעה על האצבע. האם החנות אשמה?
[לידיעה המלאה]
מכנסי החתן נפרמו בחתונה - החנות תפצה ב- 7,000 ש''ח
מכנסי החתן נפרמו המהלך החתונה. הדבר גרם להשפלתו בפני האורחים
[לידיעה המלאה]
''בליינדייט'' ו''חבר'ה'' יפצו ב- 9,500 ש''ח בגין משלוח הודעות ספאם
שלחו אל התובע 19 הודעות פרסומיות ללא הסכמתו והתעלמו מבקשותיו לחדול מכך.
[לידיעה המלאה]
בני הזוג הפליגו לנופש ומצאו עצמם עם הקהילה הגאה
בני הזוג טענו שהוטעו כיוון שלא יידעו אותם כי ההפלגה הינה הפלגה המיועדת לקהילה ...
[לידיעה המלאה]
הטיסה בוטלה, המשפחה תפוצה ב- 5,000 ש"ח
נאלצו לבטל השתתפותם בטקס לכבוד חסידת אומות העולם שהצילה את חייו של אב המשפחה
[לידיעה המלאה]
אוניברסיטת ת''א תפצה סטודנט בגין פרסום ששלחה אליו
האוניברסיטה שלחה לסטודנט הודעות פרסומיות לתיבת הדוא"ל שפתחה עבורו לצורך לימודיו.
[לידיעה המלאה]
האופניים נגנבו מהמקלט, ביטוח הדירה ישלם ?
גם שנתיים קודם לכן נגנבו מהתובע 2 זוגות באופן דומה, אך הפעם 'הפניקס' סירבה ...
[לידיעה המלאה]
 
 
 

עמוד הבית > מאמרים ופסקי דין > חברות תקשורת > סלולר > סלקום לא ביטלה את חבילת השירותים לסלולרי - הלקוח יפוצה ב- 10,000 ש"ח



סלקום לא ביטלה את חבילת השירותים לסלולרי - הלקוח יפוצה ב- 10,000 ש"ח
מאת:
מערכת אתר תביעות קטנות | פורסם ב: 4.11.2009

חבילת שירותים לטלפון הנייד שרכש לקוח של סלקום לא בוטלה, למרות בקשותיו החוזרות ונשנות. בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים פסק לתובע פיצויים לדוגמה בסך 10,000 שקלים, וקבע כי מטרת הפיצוי הגבוה היא לעודד את הצרכנים לעמוד על זכויותיהם ולהגיש תביעות במקרים כאלו, שכן "מי שתובע מבצע שירות לציבור".

במסגרת השירותים שצרך התובע מסלקום הייתה כלולה חבילת הודעות וחבילת משחקים. לטענתו, הוא פנה לסלקום וביקש לבטל את שתי החבילות, אולם להפתעתו, התברר לו כשלושה חודשים לאחר מכן כי סלקום ממשיכה לחייבו בתשלומים בגין שירותים אלו. (על פי החוק, סלקום הייתה צריכה לבצע את הביטול ואת הפסקת החיוב תוך שלושה ימי עסקים מיום קבלת הבקשה. על פי הגדרת עסקה מתמשכת בחוק, גם שינוי ותוספת מהווים עסקה).

למרות הבטחותיה - סלקום המשיכה לחייב

התובע טען שסלקום לא חדלה לחייבו בגין שירותים אלו למרות הבטחותיה והוא נאלץ לפנות אליה שוב ושוב. לטענתו, כעבור כחמישה חודשים ביטלה סלקום רק את חבילת ההודעות, וזיכתה אותו בגין 4 חודשים אחורה, אולם לא ביטלה את חבילת המשחקים והמשיכה לחייבו בגינה.

סלקום הציעה פיצוי: הטבה בזמן אויר ושובר לארוחת בוקר

סלקום הודתה כי המשיכה לחייב את התובע בגין השירותים למרות שהתובע דרש לבטלם, אך טענה כי מדובר בטעות בתום לב אשר תוקנה במהירות האפשרית. לטענת סלקום, חבילת ההודעות בוטלה כחודשיים לאחר הודעת הביטול, ואילו חבילת הגלישה בוטלה כשלושה חודשים לאחר הודעת הביטול. עוד טענה סלקום כי הציעה לתובע כפיצוי, בגין האיחור בביטול העסקה, הטבת החזר כספי חודשי כנגד שימושי זמן אויר למשך שנה וחצי, וכן שובר לארוחת בוקר זוגית.

כב' השופט אברהם טננבוים קיבל את התביעה וקבע כי הוא מעדיף את גרסת התובע לעניין הזמן שלקח לסלקום לבטל את החבילות, והמאמצים שנדרשו לכך מצד התובע.

מטרת החוק: פיצוי לדוגמא כדי לעודד את הצרכנים לעמוד על זכויותיהם

בהתייחסו לחוק הגנת הצרכן, הסביר השופט כי לא הנזק שנגרם לצרכן הספציפי הוא זה שיש לשקול, אלא אכיפת החוק, ועידוד הצרכנים לעמוד על זכויותיהם: "המצב החוקי כיום הוא ברור להפליא. מי שהתקשר בעסקה מתמשכת, ביטל אותה כדין, והעוסק המשיך לחייבו, רשאי הצרכן לתבעו ולבקש פיצויים לדוגמא. גובה הפיצויים הוא עד 10,000 שקלים, אך אם מדובר בהפרה חוזרת, יכול בית המשפט לפסוק עד גובה 50,000 שקלים."

לאזרח אין אפשרות לעקוב אחרי כל החשבונות

בפסיקתו קבע השופט כי במציאות של היום כולנו מחוייבים בעסקאות מתמשכות "על כל צעד ושעל", ולכן אין אפשרות שאדם מן הישוב יעקוב אחרי כל חשבונותיו ויבין אותם היטב. עוד ציין כי "...ידוע לכל שאין זה פשוט להתמצא בחשבונות מעין אלו".

הצרכן לא צריך "לחזר" אחרי החברה

בהמשך ציין השופט כי "עלינו להגיע למצב שבו האזרח יוכל לבטוח בחברות ובעסקים המוציאים לו את חשבונותיו. מצב שבו מי שנתן הוראת התנתקות משירות כלשהו יהיה סמוך ובטוח שזה יתבצע במועד ועל פי הוראותיו. איננו יכולים לקבל מקרה שבו צרכן נתקל בקשיים בבואו לבטל עסקה והחברה עושה כרצונה וממשיכה לחייבו בגין אותו שירות. לא ניתן לקבל מצב שבו צרכן חסר אונים מוצא עצמו 'מחזר' אחרי החברה בבקשות חוזרות ונשנות לביטול השירות".

מי שמגיש תביעה מבצע שירות לציבור

השופט קבע כי אם יש כאלו אשר מוצאים את הזמן והכוח לבדוק את חשבונותיהם בפרטים, ואף להגיש תביעות בגינן, הרי הם מבצעים שירות ציבורי ביצירת אווירה טובה יותר, ולכן יש לעודדם. "הם נוקטים בפעולה שהרבה יותר היו צריכים לעשות אך אין בידם". לדברי השופט "כיום, אחד החששות של האזרח מרכישת שירותים הוא מכך שאת השירותים אולי לא יקבל אך את החשבונות בוודאי. עלינו לשאוף למצב ההפוך שבו איש לא יחשוש, לטובת העוסקים והצרכנים גם יחד".

ניתן היה לחייב את סלקום בפיצוי של 20,000 שקל

השופט קבע כי במקרה הנדון, סלקום הפרה את החוק פעמיים בכך שהמשיכה לחייב את התובע בגין שתי חבילות שונות, ולכן "ניתן היה לפצותו בסכום מקסימלי עבור כל אחת מהן", אך למרות זאת, ולאור הנסיבות הקיימות, החליט השופט לחייב את סלקום בפיצוי המקסימאלי רק לגבי הפרה אחת, קרי ב- 10,000 שקל.

[יפרח רפאל - נגד - חב' סלקום בע"מ, בית המשפט לתביעות קטנות ירושלים, תביעה קטנה 3375/09, בפני כב' השופט אברהם טננבוים. פסק הדין ניתן ב: ל' באב, תשס"ט (20 באוגוסט 2009)]

 


הכתבה הוכנה ע"י מערכת אתר תביעות קטנות.

גרמו לך עוול? רוצה לתבוע? רוצה להתגונן? שלח טופס פנייה לקבלת סיוע

להסרת כתבה זו מהאתר לחץ כאן

 
 

 

האמור באתר תביעות קטנות אינו מהווה חו"ד משפטית והשימוש באתר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו.
המידע באתר זה הינו כללי בלבד ואין להסתמך עליו.
השימוש באתר הינו בכפוף לתנאים המופיעים בתנאי השימוש באתר
© כל הזכויות שמורות 2019, אתר תביעות קטנות.